Mitt första tittskåp

image1
Mitt första tittskåp som blev klart för ungefär ett par år sedan.Jag fick en idé att jag vill göra ett miniatyrrum som skulle likna mitt riktiga sovrum,så jag tog ett tittskåp som jag köpt på IKEA.Jag hade gärna velat att det skulle vart lite djupare,jag fick ju inte plats med nåt sängbord jue!Men,men,man tar vad man har.. =)
Tapeterna är densamma jag hade i mitt sovrum,terracotta.
Sängen ska likna min IKEA järnsäng Tromsö tror jag att den heter..Den gjorde jag av blompinnar som jag snurrade ihop och sen målade.Golvet är av glaspinnar som jag betsade lite för att de skulle likna mitt laminatgolv i körsbär.
Stolen är en gammal Lundby stol eller nåt från typ 60 talet.(jag hade en liknande)
Tavlan med Amazonen gjorde jag av ett tidningsurklipp som jag klistrade på papp och sen gjorde jag en ram av tändstickor som jag målade(Amazonen liknar den jag har själv,men jag hade ingen bra liten bild på min egna bil,så de fick bli som det blev..)
Sen hittade jag lite smågrejer från mina dockskåpsgömmor,som jag tyckte passade in i mitt rum.Nu tyckte jag ju att det skulle vara så realistiskt som möjligt,och då är det inte så här välstädat och bäddat som det ser ut i tittskåpet..Vanligtvis så har ja en massa kläder hängandes på stolen och över sängen,och sängen står oftast obäddad,men jag visste inte då ja gjorde skåpet hur jag skulle kunna "stöka till" det i sängen,så det skulle se äkta ut,men nu har jag ju fått en del tips på hur man kan göra..(tex blöta tyget och sen forma det som man vill ha det,eller tillsätta lite stärkelse eller lim för att kunna forma det lite..)
Så kanske blir det omgjort vid ett senare tillfälle!
Men nu har jag flyttat,och dessutom köpt en ny säng så kanske får jag göra ett nytt tittskåp???

Det här var alltså det första tittskåpet jag  blev "klar" med..Jag har flera andra som jag jobbar på,men det tar ju lite tid,ibland får man nån idé,sen kanske man blir lite seg ett tag,men så är man på gång sen igen.det är kul att försöka krympa miljöer tycker jag!!!

Kommentarer
Postat av: Fia

Den där är så söööt =) Å sen lille Elvis på sängen =)

2007-07-12 @ 13:03:35
URL: http://surfinbabe.blogg.se
Postat av: johanna

Du gör jättefina saker! Den dagen jag själv blir klar med något, eller får en hemsida ska jag också visa mina saker.Det är också trevligare med en personlig stil!
hälsningar johannna

2007-09-10 @ 17:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0