Nästan klart!!!

Sådär ja..Nu är det väl i det hela stora klart..Renoveringen av Alvas dockskåp..Det har fått färg,nya golv,tapeter,gardiner och så har jag monterat ihop det!
Några smågrejer återstår väl,som tex så funderade jag på att ha blomlådor framför fönstren.Men har inte riktigt kommit på hur jag ska tillverka dem än.Gardinerna satte jag lite provisoriskt upp på enklaste sätt med häftstift.
Här kommer det lite bilder!!

image9

Här är Köksfönstret med gardin.Jag gjorde små fönsterbrädor också,skar till av balsa.Jag tycker det ska kunna finnas lite plats att ställa blomkrukor på också! 

image10

Hoppsan!Här syns mina dåliga små stygn..=) Var lite ivrig att få upp gardinerna,och jag hade ju inte rätt färg på tråden,men men..Kanske skulle man köpa in lite sånt där "fraystay" eller vad det nu hette,så tyget slipper fransa sig så.Det är ju lite svårt att fålla så smått.

image11

Hittade världens gulligaste småmönstrade tapet på Rusta.Skulle kunnat vara som gjord för dockskåp!

image12

Här är dockhuset från utsidan.Det fick en stark blå färg!jag ska ta lite fler bilder från sidorna av huset för att dokumentera det lite innan flickorna får tillbaka huset..Fler bilder kommer...

Kommentarer
Postat av: Fia

Oooh vad fint det blev :) *I´m in love*

2007-07-12 @ 12:59:46
URL: http://surfinbabe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0