Mitt andra "typ" färdiga tittskåp

image2
"MEDICATED...For your protection.."

Det här är det andra tittskåpet som jag "typ" blivit klar med.
Jag fick en idé som jag bara var tvungen att försöka mig på.Det var en sån där tråkig söndag för ett tag sen,när man egentligen har tusen andra saker att göra,fast man sätter sig ner med nåt helt annat istället.. =).
Det tog också nästan hela dagen att bli klar med det oxå.
I det här fallet så använde jag oxå en av IKEAs gamla tittskåp,som dom visst inte säljer längre..
Jag hade hittat en "airfreshner" att hänga i bilen som var i form av en liten,liten t-shirt.På den stod det: "MEDICATED...FOR YOUR PROTECTION".Det är ju sån slags humor jag tycker om..Så jag tänkte:jag gör ett mini-dårhus!
Målade det vitt,med svart-vit rutigt golv.Så tänkte jag ju att det måste vara vadderade väggar som det brukar kunna vara i filmer man sett och så,och fixade väggar med vita lakan,lite stoppning och några nubb,som liksom ska hålla fast vadderingen på väggarna.
Jag tog en "Mamma" docka jag köpt på Indiska,och slet av henne kläderna,och provade Airfreshnertröjan på henne..Lite stor,men passade bra ändå.Sen egentligen skulle hon väl ha några byxor oxå,men det får bli en senare fråga..jag är inte så bra med det där att sy och så..men hon hade ju fina mamelucker under kjolen,så de får hon väl ha på sig ett tag till!
Hittade en härlig bild i nån reklamblaska..med en väg som slingrar sig bortåt in i den dimmiga horisonten..Där kan hon stå i sitt fönster och önska sig bort.. =) Fönstret gjorde jag av balsaträ,som ja skar till och gallerna är av nå grillpinnar typ.
Det är väl inte helt klart.Hade velat haft en enkel glödlampa hängandes från taket,men inte riktigt kommit på vad/hur jag kan fixa det på för sett.Nån som har en idé?? Lämna gärna en kommentar!!

Jag tycker det är kul att ge mig på olika slags miljöer i miniformat.Just det här med Mentalsjukhuset var väl mest en rolig idé som bara dök upp en dag.Jag själv har ju lidigt av depression och käkat anti-depressiva,och en del människor förstår ju inte hur man kan vara deprimerad,och att man kan behöva söka hjälp hos psykiatrin för försöka må bättre,dom vill ju gärna tro att man är helgalen och sitter med tvångströja i en vadderad cell,för att man går på besök på psykiatriska kliniken.Men då får dom väl tro att det är så..Vi som går där vet ju hur det verkligen är..
Det är ju lite extra roligt att dockan i tittskåpet ju liknar mig litegrann..jag har ju oxå långt mörkt hår och oftast är det väl lite rufsigt!!

Kommentarer
Postat av: Helen i Huddinge

Hej!
Vilka fina skåp du gjort! Kul med tröjan!
Välkommen till oss på Miniatyrforumet! Jag hittade din länk där.

2007-05-23 @ 07:44:24
URL: http://helen.hoqvist.com
Postat av: jessie

Hej Helen!tack så mycket..Jag ville ju också visa bilder på minigrejer jag gjort..Ni alla på forumet är så himla duktiga!!Jag får väldig motivation till att förverkliga mina egna ideér av att se era saker..

2007-05-23 @ 20:27:34
URL: http://jessie71.blogg.se
Postat av: Birgitta K

Hej Jessie!
Jag blev också nyfiken på din sida, jag är precis som Helen med på Miniatyrforumet. Jättefina skåp, kan du inte visa upp dem på forumet också? Min man blev också intresserad, av ditt sovrumsskåp, han håller nämligen på och grejar med Amazoner, har du en sån, eller?
Birgitta

2007-05-26 @ 14:33:22
Postat av: jessie

Hejsan!!
Jo,jag skulle gärna visa upp mina grejer på forumet..om jag ändå kunde förstå mig på hur man gör för att få dit bilderna!!!Men jag får väl försöka mig på det igen..
Jorå,jag ÄLSKAR ju Amazoner..Jag har två stycken nu,en som jag åker i och en som är lite trasig för tillfället,men det ska snart fixas!!

2007-06-10 @ 21:24:24
Postat av: Fia

Den där är så cool =) Gillar den verkligen. Vet inte vart du får all fantasi ifrån =) Skulle själv vilja prova på att göra ett litet tittskåp, men då står det väl still i skallen för mig =( Just nu känner jag mig så okreativ för tillfället när man har mått som man har gjort. Men kreativiteten börjar på att komma tillbaka... =)

2007-07-12 @ 13:08:18
URL: http://surfinbabe.blogg.se
Postat av: Johanna i 1:12 och 1:16

Hmmm... Kanske kan du ta en risgynslampa som glödlampa? De ser nästan rikitga ut.

2008-04-07 @ 17:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0